Lewki: Droga krajowa nr 66 będzie zamknięta przez pięć dni. Powstanie tam przejazd kolejowy na linii nr 52 [OBJAZDY]

(ren)
Trwa odbudowa linii kolejowej nr 52 na odcinku Lewki - Hajnówka
Trwa odbudowa linii kolejowej nr 52 na odcinku Lewki - Hajnówka TORPOL S.A.
Od piątku, w miejscowości Lewki, będzie zamknięta droga krajowa nr 66. Zamknięcie ma związek z odbudową linii kolejowej nr 52 na odcinku Lewki - Hajnówka.

W związku z pracami na linii kolejowej nr 52 na odcinku Lewki – Hajnówka, firma TORPOL S.A. będzie budowała przejazd kolejowy w miejscowości Lewki. Tory będą przecinały tam drogę krajową nr 66 Bielsk Podlaski - Kleszczele - przjście graniczne Połowce.

Droga zostanie zamknięta w dniu 27.07.2018r. o godzinie 18:00. Planowane otwarcie nastąpi w dniu 31.07.2018r.

około godziny 12:00.

Jednocześnie wyznaczone zostaną objazdy:

- dla samochodów osobowych drogą powiatową przez Orlę
- dla pojazdów ciężarowych drogą wojewódzką z Bielska Podlaskiego przez Hajnówkę, Kleszczele do Siemiatycz oraz z Siemiatycz przez Kleszczele, Hajnówkę do Bielska Podlaskiego

Prace na linii kolejowej nr 52 przywrócą komunikację kolejową na trasie z Bielska do Hajnówki, która została zamknięta w 1994 roku. Od tamtej pory torowisko i przystanki były dewastowane i rozkradane.

Zobacz koniecznie: Będzie pociąg Białystok - Lublin oraz Hajnówka - Białowieża. Pierwszy krok już zrobiony

Prace na linii kolejowej nr 52, na odcinku Lewki – Hajnówka obejmą m.in.:

- przebudowę stacji i przystanków kolejowych – Lewki, Morze, Stare Berezowo, Chytra, Hajnówka,
- budowę nowego przystanku Mikłasze,
- wymianę torów i przejazdów kolejowo-drogowe oraz wybudują nowych obiektów inżynieryjnych

Centralny Port Komunikacyjny a kolej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kola
Od początku istnienia tej trasy istniał przystanek Orlanka, aktualnie zarządzający gminą bez konsultacji z zainteresowanymi nie wyrazili sprzeciwu przeciw jego likwidacji.
S
Stały Gość
Żadne pociągi tam nie będą jeździć, co najwyżej szynobus z 1-2 razy dziennie.
A
Arkadi
Ale w wielu innych miejscach pokradli. Nie szczaj na ludzi i nie mów że deszcz pada. W latach 90 kradli tory w pozamykanych trasach jak szaleni. A co do wymiany torów. Dla nowych pociągów potrzebne są szyny, torowiska o innych, lepszych parametrach. Jeśli coś się robi to powinno się to robić porządnie i myśleć o przyszłości i bardziej nowoczesnych lokomotywach, wagonach. Gdyby zostawili stare, a za 5 lat zaczęli to modernizować za grubą kasę, bo nie przystosowane do nowych modeli. To byś mówił że jak to tak, przekręt, ktoś się nachapie na tym..... A co do kolei, nic nie stało bardzo dobrze. Wszystko było stare i źle zarządzane. Po tej trasie będą też jeździć pociągi osobowe. Na pewno mieszkańcy naszego regionu skorzystają na tym. Alternatywne źródła komunikacji zawsze są dobre. Oznaka tego że region się rozwija, stare linie są odbudowywane, modernizowane. Pojawiają się inwestycje. A wam źle. Szok, normalnie szok. Nikomu nie dogodzisz. Że pieniędzy dużo idzie na to? No pewnie, lepiej żeby dać do kieszeni grupce malkontentów.
G
Grzegorz
@Arkadi
Bzdury opowiadasz. W Hajnówce nie pokradli torów, a wymieniają na nowe (stare były w dobrym stanie). Skoro linia kolejowa idzie równolegle do ulicy to poco zamykać ulicę?.
S
Stały Gość
Kolej stała bardzo dobrze, a to że likwidowano to tak jak ze wszystkim, trzeba było obniżać wartość firmy żeby tanio oddać w prywatne ręce. Wielu obecnych polskich milionerów tak się dorobiło majątków. PKP padło głównie przez utworzenie wielu spółek, które musiały same sobie płacić (a właściwie nie płacić) za poszczególne usługi.
To że ludzie to zniszczyli, czy rozkradli nie ma tu znaczenia i tak nie nadawało by się to do używania po tak długim czasie.
Sytuacja na kolei wcale się nie poprawiła za bardzo, ciągną tak jak wszyscy na państwowych i unijnych dotacjach. Na modernizacjach torów nie skorzystają raczej podróżni, tory są robione dla pociągów towarowych, bo to jedyny dochód dla PKP, przewozy osobowe są nie opłacalne i jeżdżą tam gdzie dokłada się państwo.
Tak więc na tej trasie dobrze będzie jak pojedzie ze 2 składy osobowe dziennie, jak do Czeremchy, a trasa jest głównie robiona dla pociągów towarowych, dla prywatnych firm, a głównie do terminalu przeładunkowego w Siemianówce.
A
Arkadi
Co ma do tego demokracja? Za czasów innych rządów i z różnych powodów linia została zamknięta. Jak poszuka Pan to znajdzie dlaczego. Kiedyś PKP było w bardzo opłakanym stanie i to co nie przynosiło dochodów, BA! nic nie przynosiło zysków. Mało ważne połączenia kolejowe szczególnie na wschodzie kraju były zamykane. To że brakuje torów i przystanków to już zasługi Polaków, ludzi zwykłych, którzy to zniszczyli i rozkradli. To nie jest wina Niemców że trzeba na nowo wszystko robić tylko Polaków, którzy po prostu bezczelnie kradli. W każdym razie sytuacja ekonomiczna w kraju od tamtych zamierzchłych czasów się poprawiła. Zmieniały się rządy. W końcu doszło do jakiejś normalizacji ekonomicznej. Więc teraz infrastruktura kolejowa jest odbudowywana. To jest bardzo dobra informacja. Większy wybór środków komunikacji jest tylko i wyłącznie plusem. To co pan wypisujesz to są jakieś bzdury i czepianie się dla samego czepiania, tak zwane czepialstwo. Powinniśmy się cieszyć, a nie najpierw to rozkradliśmy jako naród, potem zniszczyliśmy, a teraz jak odbudowujemy to też źle.
w
wania
A Pendolino to popree na Hajnowke.
S
Stały Gość
Ale jeżeli ten przejazd zrobią tak jak był kiedyś, równo z drogą, to będzie można spodziewać się tam nie małej liczby wypadków, chyba że podtawią zapory na całą szerokość drogi, żeby co niektórzy nie omijali.
S
Stały Gość
Nie robią tego dla szwaba tylko dla prywatnej firmy która urzęduje w Siemianówce na przejściu granicznym i to jest właśnie najśmieszniejsze że państwo buduje dla prywaciarza tory.
f
few
to jest przykład debilnej demokracji najpierw rozwalili i sprzedali na złom a teraz robią to od nowa dla szwaba aby miał bliżej na bizony polować
Wróć na bielskpodlaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie