Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dziki łosoś z Alaski z SUEMPOL-u doceniony przez konsumentów

ma
Dziki łosoś z Alaski firmy SUEMPOL został wybrany Najlepszym Produktem MSC 2023 roku w plebiscycie organizowanym przez organizację pozarządową Marine Stewardship Council (MSC), działająca na rzecz zrównoważonego rybołówstwa.

Plebiscyt był częścią kampanii „Wszystkie ręce na pokład!”, którą MSC realizuje, świętując 10-lecie działalności w Polsce. Do udziału w Plebiscycie swoje produkty zgłosiło 13 firm – zarówno producenci, jak i sieci handlowe oferujące ryby i owoce morza z niebieskim certyfikatem MSC, gwarantującym, że pochodzą one ze zrównoważonych połowów, spełniających najbardziej rygorystyczne wymogi środowiskowe.

Podczas trwającego 6 tygodni plebiscytu konsumenci oddali ponad 13 tys. ważnych głosów.

ZOBACZ TAKŻE: Suempol laureatem Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP

Łosoś Suempolu wybrany najlepszym produktem przez konsumentów

Oto kolejność produktów:

  • 1. dziki łosoś pacyficzny Sockeye z Alaski firmy Suempol (26 procent głosów)
  • 2. szprot w sosie pomidorowym firmy Graal
  • 3. tuńczyk w oliwie z oliwek Rio Mare

Wędzony dziki łosoś Sockeye to nie jedyny produkt z certyfikatem MSC firmy Suempol, która stale powiększa ofertę produktów z tym znakiem i ma w planach wprowadzenie kolejnych produktów MSC na polski rynek.

Rozumiemy naszą rolę w dbaniu o dobrostan mórz i oceanów, wypełniamy tę misję co dzień. Kluczem w myśleniu o zrównoważonym rybołówstwie jest zwrócenie uwagi nie tylko na to, co dzieje się teraz, a wybiegnięcie myślami w przyszłość. Tylko intensyfikując działania w tym kierunku możemy zadbać o to, aby przyszłe pokolenia mogły cieszyć się smakiem żyjącego dziko łososia, ale także innych skarbów z mórz i oceanów. Otrzymana nagroda jest dla nas olbrzymim wyróżnieniem i twardym dowodem, że podejmowane przez nas działania są słuszne. Od lat grono fanów łososia dzikiego Sockeye z Alaski stale rośnie, co teraz znalazło potwierdzenie nie tylko w tempie znikania tego produktu z półek sklepowych, ale także w wynikach plebiscytu organizowanego z okazji 10-lecia MSC – komentuje Paweł Piech, Starszy specjalista ds. marketingu i PR w firmie Suempol.

Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po ryby i owoce morza z certyfikatem MSC. Ten niebieski znak pojawia się wyłącznie na produktach z dzikich ryb lub owoców morza, które pochodzą ze zrównoważonych połowów, czyli spełniających rygorystyczny Standard Zrównoważonego Rybołówstwa MSC, opierający się na najnowszej dostępniej wiedzy naukowej.

Produkt Suempolu z prestiżowym certyfikatem

– Dzięki certyfikatowi MSC, możemy z łatwością dokonywać odpowiedzialnych decyzji przy zakupie dzikich ryb i owoców morza. W ten sposób nie tylko dokonujemy świadomego, dobrego dla mórz i oceanów wyboru, ale także wspieramy rybaków, którzy poławiają w sposób odpowiedzialny oraz całą branże rybną, która wykonała pracę w celu uzyskania certyfikacji. To prosty sposób, w jaki każdy z nas może pomóc chronić zasoby mórz i oceanów dla przyszłych pokoleń – mówi Anna Dębicka, Dyrektorka Programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.

Obecnie wielkość sprzedaży produktów MSC w Polsce wynosi blisko 24 tys. ton rocznie. To ponad 14 razy więcej niż 10 lat temu1. Konsumenci mogą wybierać spośród blisko 400 certyfikowanych produktów z ponad 40 różnych gatunków ryb.

MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną, międzynarodową organizacją pozarządową, która działa od ponad 25 lat. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację w łańcuchu dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzje zakupowe konsumentów na całym świecie. Niebieski certyfikat MSC znajdujący się na produktach rybnych i owocach morza pochodzących ze zrównoważonych połowów, gwarantuje, że pochodzą one ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk, a produktami rybnymi i owocami morza będziemy cieszyć się zarówno my jak i przyszłe pokolenia.

W program MSC zaangażowanych jest obecnie już ponad 500 rybołówstw, co przekłada się na 19% światowych połowów dzikich ryb i owoców morza. Dzięki temu na pólkach sklepowych na całym świecie dostępnych jest już ponad 20 000 różnych produktów z niebieskim certyfikatem MSC (dane za brytyjski rok finansowy 2021-22).

W Polsce MSC działa już od 10 lat. Przez ten czas polskie firmy przetwórcze wyprodukowały ponad 800 tys. ton certyfikowanych produktów na rynki w Polsce, Europie i na całym świecie, a w samej Polsce sprzedanych zostało 400 mln sztuk produktów ze znakiem MSC. Polscy konsumenci mogą wybierać z blisko 400 certyfikowanych produktów, które można znaleźć zarówno w największych sieciach handlowych, jak i osiedlowych sklepikach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Dziki łosoś z Alaski z SUEMPOL-u doceniony przez konsumentów - Gazeta Współczesna

Wróć na bielskpodlaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto