Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bielsk Podlaski - Hajnówka. Droga wojewódzka będzie zmodernizowana!

OPRAC.: szach
pixabay.com/zdj. ilustracyjne
Na 243 mln złotych oszacowano wstępnie wartość przebudowy drogi wojewódzkiej Bielsk Podlaski - Hajnówka. To. Ile faktycznie będzie kosztować, zależy od wyników przetargu. Potencjalni wykonawcy czas na składanie ofert mają do końca czerwca.

Modernizację drogi 689 radni sejmiku wpisali na ostatniej sesji do Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Podlaskiego.

- Całość budowy jest finansowana z Funduszu Dróg Samorządowych – wyjaśniał Paweł Jungerman, skarbnik województwa.

Na razie Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich poszukuje wykonawcy, który przebuduje drogę. Po raz kolejny przesunięto termin składania ofert w przetargu. Teraz firmy muszą zrobić to najpóźniej do godz. 9. we wtorek 30 czerwca. Przetarg prowadzony jest w formule zaprojektuj-buduj.

Zwycięzca wykonana dokumentację projektowej (droga wraz z niezbędną infrastrukturą) oraz roboty budowlane na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej.

Czytaj też: Ważą się losy obwodnicy Bielska Podlaskiego

Odcinek przeznaczony do przebudowy liczy prawie 25 km. Prace rozpoczną się za łącznicą z drogą krajową nr 66 w Bielsku Podlaskim (początek pasa drogowego drogi wojewódzkiej) a zakończą się w Hajnówce (skrzyżowanie w kierunku Nowokornin). Odcinek graniczy częściowo z obszarem zabudowy jednorodzinnej oraz przebiega przez obszary leśne a także użytkowane rolniczo. Obecnie jest to droga jednojezdniowa 1x2 o szerokości jezdni ok. 6m.

Prace obejmą przebudowę drogowych obiektów inżynieryjnych wraz z wykonaniem obwodnicy miejscowości Hołody.

Znajdują się tu następujące obiekty inżynierskie:

1. Obiekt mostowy nr 1 w km 8+726 na rz. Orlanka w m. Szczyty – Dzięciołowo o długości całkowitej 23,80m i szerokości całkowitej 9,90m, układ statyczny – ciągły;

2. Obiekt mostowy nr 2 w km 12+283 na cieku bez nazwy w m. Zbucz o długości całkowitej 4,0m i szerokości całkowitej 10,0m, układ statyczny – swobodnie podparty;

3. Przepust nr 1 w km 1+031 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 11,5m;

4. Przepust nr 2 w km 1+523 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 10,2m;

5. Przepust nr 3 w km 2+422 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 11,9m;

6. Przepust nr 4 w km 3+842 (Bielsk Podlaski) – żelbetowy rurowy, dł. 10,8m;

7. Przepust nr 5 w km 4+336 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 12,4m;

8. Przepust nr 6 w km 4+897 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 10,5m;

9. Przepust nr 7 w km 5+446 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m;

10. Przepust nr 8 w km 6+336 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 11,4m;

11. Przepust nr 9 w km 7+357 (Hołody) – żelbetowy rurowy, dł. 15,7m;

12. Przepust nr 10 w km 7+757 (Hołody) – żelbetowy ramowy, dł. 10,0m;

13. Przepust nr 11 w km 9+565 (Szczyty Dz.) – betonowy sklepiony, dł. 13,4m;

14. Przepust nr 12 w km 10+586 (Szczyty Dz.) – żelbetowy rurowy, dł. 12,4m;

15. Przepust nr 13 w km 13+369 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m;

16. Przepust nr 14 w km 14+436 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,2m;

17. Przepust nr 15 w km 15+052 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,4m

18. Przepust nr 16 w km 16+003 (Zbucz) – żelbetowy rurowy, dł. 10,3m;

19. Przepust nr 17 w km 17+715 (Berezowo Stare) – żelbetowy rurowy, dł. 10,5m;

20. Przepust nr 18 w km 19+572 (Dubicze Osoczne) – żelbetowy rurowy, dł. 11,2;

21. Przepust nr 19 w km 20+988 (Chytra) – żelbetowy rurowy, dł. 11,4m;

22. Przepust nr 20 w km 21+462 (Chytra) – żelbetowy ramowy, dł. 12,0m;

23. Przepust nr 21 w km 22+428 (Hajnówka) – żelbetowy rurowy, dł. 10,0m.

24. Przepust nr 22 w km 24+252 (Hajnówka) – żelbetowy ramowy, dł. 10,0m

To nie jedyna inwestycja w powiecie hajnowskim, nad która radzili radni sejmikowi na ostatnie sesji. Przekazali milion złotych na trzy drogi powiatowe:

  • 1628B Chrabostówka - Łosinka
  • 1619B Łosinka – Trywieża
  • 1622B Kotówka - Dubiny

- Drogi powiatowe są również bardzo ważne dla rozwoju województwa 

- zaznaczył podczas obrad sejmiku marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki.

Czytaj też: Miasto dostało miliony na drogi, ale nie ma własnych na wkład własny

W przypadku powiatu hajnowskiego rekompensata to pokłosie remontu drogi wojewódzkiej Hajnówka-Białystok. Jej zamknięcie oznaczało puszczenie ruchu osobowego objazdami drogi powiatowymi obejmującymi miejscowości: Chrabostówka – Kutowa – Łosinka – Trywieża – Kotówka – Dubiny – Nowosady. Z tego tytułu na wyremontowanie tras objazdowych powiat hajnowski musiałby ponieść bardzo duże nakłady.

- Jesteśmy solidarni z powiatem hajnowskim, podobnie jak z bielskim. Masowy ruch samochodów ciężarowych związany z przeładowywaniem towarów z kolei szerokotorowej na transport kołowy powoduje degradację dróg gminnych i powiatowych. Jesteśmy winni im wsparcie – mówił wicemarszałek Marek Olbryś.

Czytaj też: Powiaty nasycone, gminy wciąż nienasycone

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskpodlaski.naszemiasto.pl Nasze Miasto