Mimo, że tak dużo mówi się o oszustwach dokonywanych przez telefon czy za pośrednictwem internetu, to wciąż trafiają się kolejne. Tym razem ofiarą stał się 26-letni mieszkaniec powiatu bielskiego, do którego zadzwoniła kobieta podająca się za pracownicę banku. Telefon wydawał się wiarygodny, ponieważ jak twierdzi mężczyzna na wyświetlaczu telefonu pojawiła się identyfikacja numeru infolinii banku.
Oszustka poinformowała mężczyznę, że ktoś usiłował dokonać przelewu z jego konta i w celu ochrony zaleciła założenie nowego konta. Pokrzywdzony kierując się wskazówkami kobiety założył nowe "bezpieczne" konto a następnie z pomocą oszustki przelał na nie oszczędności.
Następnego dnia zauważył, brak pieniędzy na koncie i zrozumiał, że został oszukany. Stracił ponad 12 tysięcy złotych.
Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje wypłacanie i wpłacanie pieniędzy jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?